Biežāk uzdotie jautājumi

Cik maksā uzturēšanās rezidencē Dzintara melodija?

Kas ir iekļauts uzturēšanās maksā?

Kādi vēl pakalpojumi ir pieejami rezidencē?

Kādi medicīnas speciālisti ir pieejami rezidencē?

Cik lielās istabās dzīvo iemītnieki?

Kā ir iekārtota rezidence un tās istabas?

Kā izvēlas kaimiņus divvietīgajā istabiņā?

Kādi pasākumi notiek rezidencē?

Kādas rehabilitācijas iespējas rezidencē?

Cik ēdienreižu ir dienā iemītniekiem?

Vai ir iespējams uzglabāt pārtiku ledusskapī?

Kā notiek iemītnieku drēbju mazgāšana?

Kādas ir klientu iespējas doties pastaigās?

Cik daudz personāla uzmanības saņem klienti?

Kādi dokumenti ir nepieciešami, lai iestātos rezidencē?

Cik maksā uzturēšanās rezidencē Dzintara melodija?

Maksa par uzturēšanos rezidencē "Dzintara melodija" ir atkarīga no iemītnieka aprūpes līmeņa, ko ikviens potenciālais klients jau iepriekš var noteikt pēc GIR (aprūpes līmeņu skalas) kalkulatora mūsu mājaslapā.

Maksa ir atkarīga arī no tā, vai seniors vēlas uzturēties vienvietīgā vai divvietīgā istabiņā, un no uzturēšanās ilguma – īslaicīga (līdz 3 mēn.) vai ilglaicīga (ilgāk par 3 mēn.).

Ilglaicīgas uzturēšanās gadījumā maksa ir zemāka, taču ir jāiemaksā drošības nauda, kas kalpo par garantiju noteikta uzteikuma perioda ievērošanai. 

^ Uz augšu ^

Kas ir iekļauts uzturēšanās maksā?

Rezidences "Dzintara melodija" uzturēšanās maksā ir iekļauts:

  • Diennakts aprūpe.
  • Medicīniska aprūpe (medikamenti jāiegādājas pašiem klientiem), ārsts internists pieņem katru darba dienu, konsultē ārsts psihiatrs, medicīnas māsas dežurē katru dienu no plkst. 08:00 – 19:30.
  • Brīvā laika pavadīšanas programma.
  • Ēdināšana četras reizes dienā, pieejama arī diētiskā ēdienkarte vai blenderēta diēta.
  • Grupu nodarbības fizioterapeita vadībā darba dienās.
  • Veļas un iemītnieka drēbju mazgāšana.
  • Istabu uzkopšana.
  • Inkontinences produkti (pamperi, vienreizējie paladziņi, ieliktnīši, attīrošie līdzekļi, krēmi).
  • Tehniskie palīglīdzekļi.

Rezidencē par papildu samaksu ir pieejami šādi pakalpojumi: frizieris, podologs (ārstnieciskiskā pedikīra speciālists), manikīrs, individuālās nodarbības ar fizioterapeitu, neliels veikaliņš ar higiēnas precēm un uzkodām, kā arī televīzijas kanālu un interneta abonēšana.

 

^ Uz augšu ^

Kādi vēl pakalpojumi ir pieejami rezidencē?

Rezidencē par papildus samaksu ir pieejami sekojoši pakalpojumi: frizieris, podologs, manikīrs, neliels veikaliņš ar higiēnas precē un uzkodām, kā arī televīzijas kanālu un interneta abonēšana.

^ Uz augšu ^

Kādi medicīnas speciālisti ir pieejami rezidencē?

Rezidence ir klienta dzīvesvieta, kur ilgstošas vai hroniskas slimības gadījumā nodrošina veselības aprūpi sadarbībā ar klienta ģimenes ārstu, nevis veic diagnostiku un ārstēšanu, kādu var nodrošināt vienīgi slimnīcā. Rezidencē ir pieejams ārsts internists, ārsts psihiatrs, medicīnas māsas, fizioterapeits un podologs, kuri savas kompetences ietvaros piedalās klienta veselības aprūpē. Ja klientam nepieciešama papildu diagsnostiska izmeklēšana un citu ārstu speciālistu konsultācijas, iespēju robežās būsim priecīgi palīdzēt tādus pieaicināt uz klienta rēķina. 

^ Uz augšu ^

Cik lielās istabās dzīvo iemītnieki?

Rezidence Dzintara melodija iemītniekiem piedāvā uzturēšanos tikai vienvietīgās vai divvietīgās istabiņās.
Vienvietīgās istabiņas ir 21 kv/m (ar sanitāro mezglu 5 kv/m), divvietīgas istabiņas - 28 kv/m (ar sanitāro mezglu 5 kv/m). 

^ Uz augšu ^

Kā ir iekārtota rezidence un tās istabas?

  • Drošības zvana pogas visās istabiņās un vannas istabās (šo signālu apkalpojošais personāls saņem uz peidžeri).
  • Katrā istabiņā ir ergonomiska vannas istaba ar dušu un tualeti.
  • Visas istabiņas ir aprīkotas ar mūsdienīgām medicīniskajām (funkcionālajām) gultām ar pacēlāju vai bez tā. Tiek piedāvātas arī klasiskās gultas.
  • Ēkā ir vairāki lifti, visos gaiteņos gar sienām ir margas.
  • Katrā stāvā ir īpaša vannas istaba cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī īpaša „pērļu” vanna, kas īpaši piemērota iemītniekiem ar Alcheimera slimību.
  • Ratiņkrēsli, staigulīši (staigāšanas rāmji), speciālie krēsli mazgāšanai dušā, pārvietojamie tualetes krēsli, saliekamie galdiņi pie gultas ērtākai ēšanai), medicīniskie krēsli un pacēlāji pēc nepieciešamības, vertikalizators.
  • Skābekļa inhalators.
  • Produkti izgulējumu profilaksei, piemēram, pozicionēšanas spilveni, matrači, papēžu sargi.

^ Uz augšu ^

Kā izvēlas kaimiņus divvietīgajā istabiņā?

Ja rezidents izvēlas dzīvot divvietīgā numurā, tad kaimiņus izvēlas atkarībā no seniora veselības stāvokļa, aprūpes atkarības līmeņa, dzimuma, vecuma, tautības. To kopīgi dara rezidences vecākā māsa, sociālais darbinieks, guvernante un psihologs. Ja kaimiņu starpā nav saderības, iespēju robežās tiek veiktas izmaiņas.

^ Uz augšu ^

Kādi pasākumi notiek rezidencē?

Rezidencē ar iemītnieku brīvā laika organizēšanu nodarbojas animators. Animators, ievērojot un respektējot senioru vēlmes, intereses, spējas, talantus un prasmes, organizē dažādus pasākumus un nodarbības. Sagatavo un organizē vieskoncertus, priekšnesumus, senioru lietišķo un radošo darbu izstādes, galda un intelektuālās spēles.

Iespējas saturīgi pavadīt brīvo laiku ir praktiski katru darba dienu. Rezidencē tiek svinēti visi nozīmīgie svētki – Līgo, Ziemassvētki, 8. marts, kā arī iemītnieku dzimšanas dienas, apaļas jubilejas u.c.  Galvenais animatora darba mērķis ir motivēt seniorus socializēties, nepalikt istabiņā vienam, piedalīties dažādās aktivitātēs. 

^ Uz augšu ^

Kādas rehabilitācijas iespējas rezidencē?

Tā kā rezidences koncepts ir „Dzīvesvieta senioriem”, tad piedāvājam sociālu rehabilitāciju - grupu fizioterapijas nodarbības, animatora rīkotas aktivitātes, socializēšanos ar citiem senioriem nodarbībās un pastaigu laikā, kā arī kopīgās ēdienreizēs.

Ja klienti vēlas kādu īpašu medicīnisko rehabilitāciju (piem. individuālas fizioterapijas nodarbības, logopēds, masāžas), tā tiek piedāvāta par atsevišķu samaksu vai klienti var pieaicināt savu speciālistu.
Sīkāka informācija pa tālr. 67791634

^ Uz augšu ^

Cik ēdienreižu ir dienā iemītniekiem?

Rezidencē četras reizes dienā pasniedz maltītes :

  • Brokastis (tās tiek pasniegtas gultā)
  • Pusdienas
  • Launags
  • Vakariņas

Ja ir nepieciešama, tiek nodrošināta speciāla dieta (diabēta vai veģetāra).

^ Uz augšu ^

Vai ir iespējams uzglabāt pārtiku ledusskapī?

Katrā stāvā rezidencē, katrā korpusā ir atsevišķi ledusskapji, kuros rezidenti var ievietot produktus, produktu derīguma termiņi regulāri tiek kontrolēti, pārtika ir jāuzglabā speciālās plastmasas konteineros pārtikas uzglabāšanai. Tāpat katrā stāvā, katrā korpusā ir iespēja uzvārīt tēju vai kafiju, mikroviļņu krāsnī uzsildīt ēdienu, kā arī katrā stāvā ir dzeramā ūdens aparāti, 1.stāva hallē atrodas automāts, kur var iegādāties dažādus karstos dzērienus un saldumus.

Bet ja klients vēlas, savā istabiņā var atvest un ievietot nelielu ledusskapi.

^ Uz augšu ^

Kā notiek iemītnieku drēbju mazgāšana?

Iestājoties rezidencē, lūdzam ņemt līdzi 2 apģērba un veļas komplektus ar marķējumu (marķēt drēbes mēs lūdzam tos, kuri iestājas demences nodaļā, kā arī tos, kuru uzturēšanās termiņš ir ilgāks par 1 mēnesi. Tiem rezidentiem, kuri uzturas rezidencē ilgāk par 3 mēnešiem, tiek lūgts nodrošināt nepieciešamo drēbju daudzumu pēc rezidences izsniegtā saraksta. Nepieciešamo apģērbu sarakstu izsniedz pie līguma dokumentu parakstīšanas - pirms iestāšanās rezidencē).

Senioru veļa tiek pieņemta mazgāšanai 1x nedēļā, bet pēc nedēļas tā tiek atgriezta izmazgāta un izgludināta. Gultas veļa tiek mainīta reizi nedēļā, bet nepieciešamības gadījumā arī biežāk.

Iemītniekiem ir jāņem līdzi savas higiēnas preces: šampūns, ziepes, zobu pasta, zobusuka, ķemme, skuvekļi.

^ Uz augšu ^

Kādas ir klientu iespējas doties pastaigās?

Pie rezidences ir neliels, slēgts, drošs dārzs ar asfaltētiem celiņiem un pielāgotas nobrauktuves ratiņkrēsliem, soliņi, galdiņi un saulessargi vasarā. Labos laika apstākļos gan ziemā, gan vasarā un, atkarībā no veselības stāvokļa, rezidenti labprāt paši dodas pastaigās vai atpūšas uz soliņiem piesaulītē, bet tos, kuriem ir pārvietošanās grūtības, aprūpētāji ratiņkrēslos palīdzēs izvest laukā, protams, respektējot paša klienta vēlmes.

^ Uz augšu ^

Cik daudz personāla uzmanības saņem klienti?

Tā kā rezidences koncepts ir „Dzīvesvieta senioriem”, mēs ievērojam klientu dzīves privātumu. Tādēļ, galvenais, respektējam paša klienta vēlmes. Senioru viņa istabiņā darbinieki apmeklē vairākas reizes dienā un vēl arī pēc nepieciešamības. Atbilstoši seniora aprūpes atkarības līmenim aprūpē piedalās medicīnas māsa, medicīnas māsas palīgs/aprūpētājs, dzīves asistents un par seniora socializēšanos un piedalīšanos rezidences pasākumos rūpējas animators, kurš aicina senioru uz kopīgajiem pasākumiem. Nepieciešamības gadījumā tiek piesaistīts ar psihologs un/vai psihiatrs. 

^ Uz augšu ^

Kādi dokumenti ir nepieciešami, lai iestātos rezidencē?

Lai iestātos rezidencē "Dzintara melodija", ir nepieciešami šādi dokumenti:

  • Ģimenes ārsta izziņa 027/u (kurā ārsts sniedz ziņas par klienta anamnēzi, pašreizējo terapiju un apliecina, ka nav kontrindikāciju atrašanai aprūpes centrā) vai izraksts no slimnīcas, ja seniors tiek pārvests no slimnīcas.
  • Klienta un viņa apgādnieka personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte) kopija.

^ Uz augšu ^